People
Betrokken bij mens en omgeving
Onze medewerkers vormen het hart van Holland Casino. We streven ernaar een top-5 hospitality-werkgever in Nederland te zijn en bouwen samen aan een bedrijfscultuur waarin veiligheid, inclusie en ontwikkeling centraal staan. Niet alleen wij als werkgever zetten ons in voor een sterke bedrijfscultuur met heldere normen en waarden, maar onze medewerkers verwachten dit ook. Gemotiveerde en trotse medewerkers hechten waarde aan een duidelijke bedrijfsethiek en zijn essentieel voor de ultieme gastbeleving. Alleen door aansprekend werkgeverschap en een gedeelde verantwoordelijkheid voor onze cultuur kunnen we samen dit doel bereiken.
Holland Casino zet daarom in op drie speerpunten waarmee wij gemotiveerde en trotse medewerkers weten aan te trekken. De kern hiervan is dat we dat doen op basis van aansprekend werkgeverschap dat verder gaat dan primaire arbeidsvoorwaarden in een veilige en inclusieve werkomgeving. We nemen onze verantwoordelijkheid om een werkgever te zijn die niet alleen kansen biedt, maar ook actief bouwt aan een werkomgeving waar welzijn, groei en ontwikkeling, respect en gelijkwaardigheid voorop staan.
Wij dragen zorg voor welzijn op de werkvloer
Met het programma HC Vitaal ondersteunt Holland Casino medewerkers breed in hun duurzame inzetbaarheid. Dit programma speelt in op de veranderende maatschappelijke ontwikkelingen en de verwachtingen van medewerkers. De inzet is gebaseerd op drie pijlers:
Financiële vitaliteit: Holland Casino biedt verschillende mogelijkheden voor budget- en financieel inzicht, evenals adviesgesprekken.
Persoonlijke vitaliteit: Begeleiding en coaching op het gebied van werk-privébalans, ondersteuning en (anonieme) zorg bij mentale gezondheid en begeleiding bij een gezonde leefstijl.
Talentontwikkeling en loopbaanadvies, verder vormgegeven via de oprichting van de Holland Casino Academy.
Wij investeren in professionele en persoonlijke ontwikkeling
Alle medewerkers moeten toegerust zijn om hun functie uit te oefenen, om zich te blijven ontwikkelen en om voorbereid te zijn op de toekomst. Voor de professionele en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers heeft het Holland Casino zijn eigen opleidingsinstituut, Holland Casino Academy, bestaand uit drie pijlers. De eerste pijler is Vakopleiding waarmee nieuwe medewerkers op een gestructureerde wijze het vak leren van ervaren specialisten voordat ze de werkvloer op gaan. De tweede pijler bestaat uit Algemeen Leiderschapsprogramma voor huidige en toekomstige leidinggevenden zodat zij leren inspelen op de ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie. Het inhoudelijke thema van het leiderschapsprogramma wordt jaarlijks vastgesteld op basis van de actuele behoefte. Ook investeren we in Management Development-programma’s die zich richten op inhoudelijke én persoonlijke groei, zodat onze leidinggevenden succesvol kunnen zijn in hun rol. De derde pijler betreft Persoonlijke Ontwikkeling waarmee medewerkers de mogelijkheid krijgen om te werken aan persoonlijke groei binnen hun huidige functie of gericht op het vergroten van de toekomstige inzetbaarheid buiten Holland Casino. Elke medewerker ontvangt hiervoor jaarlijks een budget om de opleiding naar keuze te kunnen volgen.
Wij bieden een inclusieve en veilige werkomgeving
Holland Casino streeft ernaar een werkomgeving te creëren waarin medewerkers van diverse achtergronden zich thuis voelen en waarin de werkvloer een afspiegeling vormt van het lokale gastenbestand. Iedereen moet zich welkom voelen ongeacht identiteit, achtergrond of levensovertuiging. Daarom hebben we de Charter Diversiteit van de Sociaal-Economische Raad (SER) ondertekend en zetten we ons actief in voor een diverse instroom, behoud en doorstroom van talentvolle vrouwen in leidinggevende functies. Op de langere termijn is het doel om een evenwichtige balans van achtergronden binnen het bedrijf te behouden, waarbij kracht wordt geput uit een divers medewerkersbestand. Wij geloven dat een divers team verschillende perspectieven, ideeën en ervaringen samenbrengt, wat bijdraagt aan een betere dienstverlening en een gastvrije sfeer, waarin iedereen zich welkom voelt.
Sociale veiligheid is een essentieel onderdeel van onze bedrijfscultuur. We hebben een gedragscode die beschrijft welk gedrag we van onze medewerkers verwachten. Sinds 2023 volgen alle leidinggevenden trainingen om actief bij te dragen aan een diverse en inclusieve werkomgeving. We stimuleren een aanspreekcultuur en bieden medewerkers de mogelijkheid om zorgen of vermoedelijke schendingen te melden via vertrouwenspersonen of het anonieme meldpunt Speak Up.

Acties
Om deze speerpunten te realiseren moet Holland Casino in 2025 nog een aantal acties uitvoeren, waaronder:
Acties People |
Planning |
---|---|
Wij dragen zorg voor welzijn |
|
|
Q1 2025 |
Wij investeren in persoonlijke ontwikkeling |
|
|
Doorlopend |
|
Q1 2025 |
|
Q1 2025 |
|
Q3 2025 |
|
Q3 2025 |
|
Q3 2025 |
|
Q1 2026 |
Wij bieden een inclusieve en veilige werkomgeving |
|
|
H1 2025 |
|
H1 2025 |
|
2024 - 2025 |
|
doorlopend |